Tuesday 7 July 2009

kekalahan

Kalah, kalah, kalah, kalah, kalah, kalah, kalah, MENANG!!

Minggu lepas boleh dikatakan minggu yang agak sibuk bagi aku. Dari jumaat tengahari hingga ke ahad mlm. Usai solat jumaat di masjid berdekatan dengan rumah, lantas bergegas pulang ke rumah dan bersiap2 untuk ke Raunheim. Di sana aku sudahpun membuat temu janji untuk membeli-belah barang2 keperluan bersama dengan kak liza@achik dan juga suaminya abg edi@cik di.

Memandangkan beberapa hari sebelum itu, aku banyak bertanyakan resepi kepada kak liza. Maka, beliau dengan besar hatinya merancang ke rumah aku untuk mengajar memasak secara peribadi. Bertuah sungguh rasanya bila ada orang yang sudi bertandang semata2 untuk mengajar.

Hari sabtu pula, pergi ke Ruesselsheim untuk beriadah bersama2 dengan Zul Raunheim, Rusdy dan juga Mat. Kami bermain badminton selama 1 jam, digandingkan bersama Zul Raunheim. Maka, dengan rasminya Zul/Zul vs Rusdy/Razif (bukan Rashid Sidek). Set pertama kami kalah 3 - 21. Alasan: dah lama tak main (pada aku mmg btul, kali terakhir rasanya bulan Januari tahun ni.) Set kedua 11 - 21, dan yang seterusnya 13 - 21, 15 - 21 dan akhir skali 17 - 21.

Agaknya kalau diberi lagi 3 set, mesti boleh menang ni!! hahaha, antara faktor2 kekalahan kami ialah ***** yang tidak dapat membalas bulu tangkis telah memukul dengan sekuat hatinya sehingga bulu tangkis terkena bumbung dewan lantas menyebabkan 'skor tidak dikira'. ok laaa.. itu hanyalah alasan. Tapi kena cakap jugak sebab disitulah semangat kami mulai luntur dan kalah pada set terakhir.

Usai bermain, kami terpaksa pula berjalan kaki dari pusat sukan ke stesen bas/keretapi Ruesselsheim untuk makan tengahari. Memandangkan masa yang diperlukan bagi bas yang seterusnya ialah 40 minit, maka dengan sukarelanya kami menapak sejauh 2km berbekalkan aiskrim dari kedai yang aku tak ingat namanya. Makanan tengahari kami ialah ayam golek dengan salat di Chicken House. Restoran yang selalu dikunjungi oleh Mat dan juga teman2 yang lain apabila selesai beriadah.

Berehat seketika di rumah Mat untuk solat zohor dan juga asar. Kemudian kami teruskan pula agenda untuk bermain billard. Ingatkan kali ni boleh la membuli, sebab rasanya aku mmg boleh tahan jugak main pool nih (kenyataan berbentuk perasaan). Last2, 2 set kalah. Itu pun aku masih lagi digandingkan bersama Zul raunheim. Cuma kali ni tiadalah pula ***** memukul bola cue sekuat hatinya agar berlaku lagi keadaan 'skor tidak dikira'. Nasib la part last tu menang (ooh.. menang nasib, tak perlulah aku ceritakan bagaimana kemenangan itu berlaku..)

Hari ahad ada majlis BBQ dari MCD (Malaysian Deutschland Club) bersempena musim panas tahun ni. yang ada cuma makan, makan dan makan. Pelbagai jenis lauk pauk serta kuih muih untuk dijamah. Dan boleh pula aku dijadikan sebagai jurufoto rasmi untuk majlis tu (menyesal bawak kamera!!). *sigghhhh* asalnya dijanjikan cuma perlu bayar 5 euro. tapi disebabkan terdapat misunderstanding dan sesungguhlah aku tak kenal sgt dengan orang yang ditugaskan untuk kutip duit, terpaksa laaaaaaa bayar 10 euro untuk join.

Kira2 balik, agaknya dah lebih dari 10 euro aku makan.. hohoho.. (malu2)

Secara keseluruhannya, outing kali ni memang seronok!!

3 comments:

:cahya schatz: said...

best...best...

takper weyh...practice make perfect...
kekekkee...

Jalak Lenteng said...
This comment has been removed by the author.
Jalak Lenteng said...

tipu2!
last round billard tu *** dah termasukkan bola hitam ke dalam lubang di pertengahan game.ikut rules, korang dah kalah pon hahaha!lepas tu saja je proceed game tuk cukupkan 1 jam sewa table..yeayy!so..
Kalah, kalah, kalah, kalah, kalah, kalah, kalah, KALAH!!