Thursday 15 January 2009

aku bos besar

aku bos sebab mengeluarkan arahan serta notis2 yg boleh menyindir dan membakar perasaan seseorg seperti berikut:

1. lepas pakai bilik air, jgn la bagi basah lantai
2. lepas guna singki, tlg la lap tepi2 tu jgn bagi basah
3. kalau sampah tu penuh, tlg la buang. jgn nak simpan lama2
4. sila asingkan sampah anda, plastik kat bahagian plastik, paper bersih kat bahagian paper dan lain2 kat bahagian lain2.

ada lagi? kalau ada sila la tambah2 ye.. mana la tau, seperti yg ko cakap, kita ni manusia, kadang2 terlupa.

seingat aku, tak pernah lagi aku kuarkan notis supaya lap singki dapur selepas menggunakannya. yg aku cakap mcm nih:

"..biasanya, kalau aku pakai singki, mmg aku akan lap singki ni, then basuh sampai bersih, sebab tu la aku bleh tau sapa yg guna singki ni selepas aku guna.."

itu je ayat aku, tak sangka plak ko ingat itu sebagai arahan utk ko, then bila aku tak lap singki tu disebabkan terlupa, trus dijadikan alasan utk menunjukkan kesalahan aku yg sungguh la ko tak kisah pun.

sila ingat kembali ayat2 ko tu kat aku.. ooh.. lupa plak, mcm ko cakap,

"..haa.. tgk, kami ni cakap kat mulut je, hati tak.."

mesti ko dah lupa kut.. takpe la, biar aku ingatkan ko.

1. ko tak bleh nak semua org ikut cara ko, itu tak bleh, ini tak bleh.
2. ko ni bagi arahan mcm bos.
3. pastu ko ni ske sindir ayat yg pedas2.
4. kalau kami tak buang sampah tu or tak buat apa yg ko suruh, bukan bermakna kami ni pengotor tau. biasa la manusia, kadang2 boleh terlupa.
5. susah nak cakap ngan ko ni, sebab ko ni pandai berhujah dan putar belit kata.
6. tgk, aku ni yg duduk sekejap ngan ko pun leh terasa ngan cara ngko, inikan pula si *** yg duduk lagi lama dengan ko.
7. aku tahu, ko tegas, si *** pula byk bersabar... (alamak.. aku dah lupa laa part ni.. kalau ko ingat sila la tambah)

ada lagi tak? kalau ada, jgn la malu2 utk ko tambah.

utk pengetahuan umum ko la.. aku byk sindir atau menggunakan ayat pedas kat si *** btul2 lepas aku balik dari italy. harap maklum ye

14 comments:

FARYN said...

biasa la tu wei..
meh sini aku lempang osmate ko tu..hahaha

zulfadli said...

hahaha.. mari lah makan kuih lempeng.. sedap!

Myboo said...

sedap ker? :)

zulfadli said...

sedap, try ah..

Myboo said...

kuih lempeng ker...lempang yg sdp?
huhu..

zulfadli said...

lempeng lee..

Unknown said...

cerita-ceriti hal-hal rumahtangga ni secara terbuka begini amatlah memalukan, kebudak-budakkan, immature dan bagai membuka pekung di dada......

zulfadli said...

kepada mitalina77:

A blog (a contraction of the term "Web log") is a Web site, usually maintained by an individual with regular entries of commentary, descriptions of events, or other material such as graphics or video. Entries are commonly displayed in reverse-chronological order. "Blog" can also be used as a verb, meaning to maintain or add content to a blog.

Many blogs provide commentary or news on a particular subject; others function as more personal online diaries.

***

ko kan hebat, dengan ayat mudah lah utk ko, it is fucking up to us on what to write!!

" NoBoDy " said...

suke ati laa dia nak citer...dah blog die..yg p bace buat pe..

zulfadli said...

perghh.. btul jugak cakap ko NoBoDy.. hehehe thanks!!

FARYN said...

aku pun nak komen jugak!
kenapa nak amik serius pasal blog?
hello cik mitalina ke pakcik mitalina...
ini adalah blog persendirian...
membuka pekung di dada tak salah asalkan benda tu org lain bley amik pengajaran...
aku rasa ko perlu jalan2 kat blog org lain yg lebih dari ini diorg bukak..

setakat nak jadi pengecut nak komen tak membina kat blog org lain,pi jahanam la.

zulfadli said...

itu la, mcm aku dapat agak sape mitalina ni.. hahaha

Myboo said...

agak2 sape ek mitalina ne??anti sgt ngn blog org..

zulfadli said...

tak tahu la n, hurmm.. nak agak.. tapi tanak agak.. takut tersalah org.. biarlah.. dah up satu entri untuk dia..